Sok z JABŁKA I PIETRUSZKI na porost włosów ora wyciskarka do soków TEFAL

Witam,
dziś podziałamy na włosy od wewnątrz.
Około listopada wpadłam przypadkiem na stronę, na której był przepis na sok przyspieszający porost włosów. Poczytałam, posprawdzałam i na drugi dzień kupiłam składniki - jabłka i natkę pietruszki.
Niestety, nie posiadałam wtedy wyciskarki do soków, więc wszystko zmiksowałam w urządzeniu do koktajli , dodając wody mineralnej. Smak i kolor soku był tragiczny, ale żal mi było owoców, więc wypiłam.
Sok jednak chodził za mną cały tydzień i w piątek zdecydowałam się kupić wyciskarkę do soków (o niej za chwilę) i od tego czasu regularnie piję ten cudowny eliksir. Jedyne czego potrzebujemy, to kilka jabłek (ja używam pięciu jabłuszek średniej wielkości) oraz 2 natki pietruszki. Jabłka które u mnie najlepiej się sprawdzają to JonaPrince, Ligol i Gala.
Jabłka myję i obieram. Nieobrane tez mogą być, ale zauważyłam więcej wyciśniętego soku przy owocach obranych. Potem kroję je na kawałki, które zmieszczą się do otworów wyciskarki. Natkę siekam i przystępuje do wyciskania. Wrzucam najpierw trochę jabłek, a potem na przemian - posiekaną natkę i kawałki owoców,  z czego ostatnie na pewno muszą wpaść jabłka, aby dobrze utrzeć pietruszkę.
I tyle, sok gotowy, można pić. Zero cukru, bo jabłka same w sobie są słodkie. Smak - mnie osobiście smakuje, a jeśli owoce są bardzo słodkie, wypije nawet mój narzeczony. Pietruszka jest wyczuwana jako posmak.

 

Kilka faktów o jabłkach i pietruszce, zaczerpnięte z Wikipedii oraz Świat-Zdrowia:


JABŁKA:

"Świeże, nieuszkodzone jabłka zawierają witaminę C, większość innych witamin (B1,B2, B3, B5, B6, B9, B12, A i Retinol, E i tokoferol, D, K, β-Karoten, likopen[1]) i minerałów, dużą ilość błonnika roślinnego, kwercetynę (44 mg w 1 kg jabłek), a także pektynę (1–1,5 g w 100 g świeżego jabłka). Zawartość witaminy C jest zmienna i zależy od wielu czynników, z których najważniejszymi są odmiana, warunki klimatyczne i sposób uprawy. Może ona się wahać w szerokim zakresie od około 4mg/100g owocu do ponad 21mg/100g[1][2]. Przy obróbce cieplnej jabłek większość witamin wodorozpuszczalnych ulega rozkładowi.
Z jabłek produkuje się sok jabłkowy

Świeże jabłka są źródłem węglowodanów w tym błonnika. Jak wiele innych owoców, spożywane na surowo jabłka mają niską wartość na indeksie glikemicznym (fruktoza i inne cukry uwalniają się powoli z błonnika, przez co zawartość cukru we krwi konsumenta rośnie wolno, bez nagłych odchyleń) zatem są zalecane do spożywania przez osoby chorujące na cukrzycę lub hiperglikemię[3]. Nie dotyczy to soku jabłkowego po oddzieleniu błonnika, gdzie wartość na indeksie glikemicznym ulega sporemu podwyższeniu."


NAĆ PIETRUSZKI: 

"Potas, żelazo, magnez, sód, wapń, fosfor, fluor to tylko niektóre minerały występujące w zielonych listkach pietruszki. Lecznicze i ozdobne właściwości pietruszki docenili już starożytni. Wśród dietetyków natka pietruszki uchodzi za jeden z najbardziej pożądanych pokarmów. Doskonale wpływa na trawienie i przemianę materii, pobudza wydzielanie śliny i soku żołądkowego. Listki pietruszki zapobiegają też wzdęciom i działają moczopędnie – mogą być stosowane w leczeniu kamicy nerkowej oraz dróg moczowych, są też doskonałym środkiem rozkurczowym.
Zielone listki pietruszki zawierają bardzo dużo witaminy C i karotenu, co chroni organizm przed wolnymi rodnikami – cząsteczkami organicznych związków o jednym wolnym elektronie, które działają destrukcyjnie i mogą niszczyć i uszkadzać komórki ważnych narządów (serce, mózg, nerki)
Wapń, magnez i potas zawarte w zielonych listach pietruszki doskonale wpływają na układ krążenia. Żelazo zawarte w liściach pietruszki pozwala skutecznie zwalczać anemię. Zjedzona na surowo nać zapobiega również wydobywaniu się przykrych zapachów z jamy ustnej. Natka zawiera także prowitaminę A, która ma wpływ na nasz wzrok, szczególnie o zmierzchu."

Wszystkie te dobra nie tylko wpływają dobrze na nasz organizm, ale także pobudzają wzrost włosów. 
Dodatkowo pietruszka wzmacnia krwawienie miesiączkowe, pomaga w wywołaniu spóźnionej miesiączki, łagodzi również bóle menstruacyjne, jej właściwości rozkurczowe dobrze wpływają na mięśnie macicy. Ja u siebie nie zauważyłam mocniejszego krwawienia przez listopad, grudzień, luty i teraz w marcu, ani tez słabszego, gdy przez styczeń 2015 soku nie piłam. Natomiast czytałam, że u niektórych kobiet miesiączki są obfitsze, gdy piją sok z natki. Niestety nie wiem czy na czas okresu pomoże odstawienie soku, bo tak jak mówię, nie zauważyłam u mnie żadnych objawów lepszych, czy gorszych.

Ale... zauważyłam w połowie marca, zupełnie przypadkowo, gdy suszyłam włosy głową w dół, coś, na co czekałam od dawna i dla czego co drugi, trzeci dzień grzecznie obierałam owoce i wyciskałam z nich sok. BABYHAIRS! Prawdziwy gąszcz, o długości mniej więcej takiej, jaka wskazywałaby na początki ich wysypu powiązane z czasem w jakim zaczęłam pić sok z jabłka i pietruszki.



A teraz o wyciskarce do soków. która nie jest tym samym czym jest mikser, czy blender, gdzie wszystko szatkujemy na drobny mak. Nie jest to tez urządzenie tożsame z sokowirówką, gdzie wszystko jest ścierane.
Wyciskarka do soków to urządzenie posiadające specjalne sito zawierające ogromne, ciężkie "wiertło" które miażdży owoce, a także co najważniejsze - liście, co pozwala nam na uzyskanie soku. Jest to sprzęt który odrzuca do kosza ze śmieciami dużo mniej odpadów niż sokowirówka, a najwięcej odżywczych składników ląduje nam w dzbanku z sokiem. Same soki mają też dużo przyjemniejszy dla oka wygląd i kolor.
Dodatkowo w tym urządzeniu bez problemu wyciśniemy sok z czarnej rzepy, który działa rewelacyjnie na porost włosów. 
Ja posiadam to urządzenie:



TEFAL WYCISKARKA INFINITY PRESS ZC500H38
Jest to innowacyjna wyciskarka do owoców, warzyw i ziół, wyposażona w nowatorską technologię Juice Press, dzięki której można uzyskać do 35% więcej soku i witaminy C oraz do 75% więcej przeciwutleniaczy. Sercem technologii Juice Press jest wolnoobrotowy silnik, który wprawia w ruch mechanizm zgniatający owoce i warzywa, wyciskając z nich to, co najlepsze – esencjonalny sok pełen witamin i składników odżywczych. Cieszymy się dzięki temu naturalnym smakiem i większą ilością witamin, jak również jednolitą, aksamitną konsystencją pysznego soku.
Dzięki cichej pracy i łatwemu czyszczeniu urządzenia (możliwość mycia elementów w zmywarce), codzienne delektowanie się pysznym, zdrowym sokiem jest teraz wyjątkowo proste.
Urządzenie to wyposażono w 3 kominy na owoce, warzywa i zioła, co zwiększa jego wydajność, gwarantując nieprzerwaną prace i ciągłe wyciskanie soku. 2 filtry - sita (jeden do soków, drugi do przecierów, musów i smoothies) zapewniają większa różnorodność.
- Technologia Juice Press - zapewnia wyciskanie soku ze wszystkich owoców, warzyw a nawet ziół oraz o 35% więcej soku, o 35% więcej witaminy C i do 75% więcej przeciwutleniaczy
- Wolnoobrotowy silnik - gwarancja naturalnego smaku i jednolitej, aksamitnej konsystencji soków i koktajli
- 3 kominy - większa wydajność i gwarancja nieprzerwanej pracy

Początkowo w sklepie proponowano mi inną wyciskarkę, poziomą. Była tania, ale plastikowa i bałam się, że mogę ją połamać. Zdecydowałam się więc na mocnego, choć droższego Tefala i jestem bardzo zadowolona. O ile jabłka i pietruszka są miękkie, o tyle marchewka, seler, pietruszka już mniej. Ale dla Tefala to nie problem. Miażdży wszystko, a soczek leci z urządzenia aż miło. Radzi sobie nawet z pestkami granatu.

Jeśli planujecie w dietę i zdrowe odżywianie włączyć soki, nie tylko z jabłka i pietruszki, polecam wyciskarkę. Tą szczególnie, ze względu na sito do smoothies i musów - które uwielbiam!

10 komentarzy :

  1. Piękne bejbiki! Czytałam o magicznej mocy natki pietruszki, czekam aż wyrośnie w moim ogrodzie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w ogrodzie co by nie wyrosło, to i tak płotek staranuje pies i wydepta wszystko co zasadzone ;)

      Usuń
  2. terapiasokami.pl- tysiące przepisów na soki

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle pięknych nowych włosków <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zauważyłam nawet takie 5 -10 mm maluszki! Jeśli wszystkie wyrosną zdrowo i nie wypadną, to za rok, czy tam 2 lata powinnam mieć dużooo gęstsze włosy ;)

      Usuń
  4. wyciskarki teraz przezywają wielkie BOOM ale to nie znaczy ze sokowirówki nie są złe

    OdpowiedzUsuń
  5. producenci wyciskarek piszą wiele artykułów w internecie na temat sokowirówek ze zabijają witaminy i soki z nich nie mają wartości odżywczych co jest bzdura bo badania nauk. potwierdzają skuteczność sokowirówek

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra wyciskarka przede wszystkim. Od niej zalezy to jaki sok otrzymamy i ile wartości odżywczych będzie miał.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to znak, że post został przeczytany :) Zapraszam więc do dyskusji :)

URODOWE POPOŁUDNIE... © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka